zondag 23 januari 2011

The One With the Chocolate Concrete

Gisteren heb ik chocolademousse gemaakt. Maar veel mousse was er niet aan. We konden er iemand mee doodkloppen! (Mijn neef kreeg er nog eens zijn lepeltje niet in!)

Ik heb er geen idee van wat ik verkeerd heb gedaan. Ik had nochtans twee eigelen op zes eiwitten, dus de verhoudingen zaten al beter dan anders. En aan chocolade smelten is niets moeilijk aan.

En toch denk ik dat ik iets verkeerds doe als ik mijn opgeklopt eigeel onder mijn gesmolten chocolade meng want het klontert dan altijd zo. Zou ik de verkeerde chocolade gebruiken misschien?

In ieder geval, de smaak viel wel mee. Mijn pa ging het vandaag op zijn boterham smeren. 't Was dus eerder choco.

Om de twee weken komen mijn tantes en nonkels bij elkaar, telkens afwisselend bij iemand thuis. Gisteren was het bij mijn ouders. Mijn tantes en nonkels waren dus proefkonijn.

Ik heb hen trouwens beloofd dat ik binnen zes à zeven weken opnieuw chocomousse ga maken, maar dan volgens een ander recept en methode.

Nu vraag ik mij alleen af hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn chocola en eigeel niet gaat klonteren. Heeft er iemand tips?

Liefs,
Me met de steenharde chocomousse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten